woensdag 24 februari 2010

Filmpje!!

Filmpje is wat overdreven, desalniettemin hebben mijn baasjes iets in elkaar geflanst. Leuk muziekje eronder en klaar. Kind (in dit geval hond) kan de was doen!
Wat is er nieuw zult u zich afvragen. Een heleboel!! Sinds kort ben ik dol op uitlaten! Niet om enig product mijner ingewanden te lozen, welnee, niets zo banaals! Rennen, spelen en het hoogtepunt: eenden!!! Niets is zo leuk als eenden het water in jagen. Er komt een moment dat ik er zelf ook in lig, maar dat vind ik nu nog veel te koud. En ik kan het weten, want ik ben door het ijs gezakt. Weliswaar maar met twee poten, maar toch. Ik kan uit eigen ervaring spreken dat het water nog wel wat aan de koude kant is.
Naast eenden zijn er nog meeuwen (ook leuk), meerkoeten (helemaal leuk, want die maken lawaai) en zwanen... Zwanen... Mmm... Daar begrijp ik nog niet zo heel veel van. Het zijn om te zien uit hun krachten gegroeide eenden, máár... Ik ging erop af en ze gingen in de aanval. Maike trekken aan mijn lijn en roepen, maar ik snapte er geen hout van. Een vogel die blaast, pfff. Nou daar worden we bang van...hahahaha.
Euh, nog even over het filmpje: Hebben ze daar het liedje 'Ik ben lekker stout' onder gezet. Dat valt best mee hoor!! Zo stout ben ik namelijk helemaal niet. Ik wil graag gezellig mee doen en meehelpen. Vandaag heb ik geholpen met de gewassen hoezen over de kussens van de bank te doen. Dat daar dan wel eens iets sneuvelt, kan ik ook niks aan doen. Toch!?
Bovendien is het hier een komen en gaan van vreemdelingen! Gek word je er van. Vorige week moest ik mee oma ophalen in Twello! Twello, zeg ik je! Weet je wel hoe ver dat is? Nou heel ver! Toegegeven, het was wel heel gezellig. Héél erg gezellig, mag ik wel zeggen.
En ik was wel gewend aan het enkele jongetje dat hier komt logeren, maar van het weekend eerst één meisje en toen nog één! Ja, hallo! Dat was wel erg druk. Druk, druk, druk! En dan hebben we het nog niet over alles wat spontaan langs komt.
Maar wel heel gezellig. Hoewel ik, als iedereen weg is en de rust is weergekeerd, graag een tukkie doe...

2 opmerkingen:

  1. hier een reactie van peter baasje van ilko, leuk filmpie ik herken ilko in de dingen die ik zie.
    ook ilko is gek op eenden en alles wat er aan de waterkant leeft.
    ilko is ook erg ondeugend maar o zo liefgroetjes en een poot van ilko

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettende deugniet is Orisha en wat is ze gegroeid Maaike leuk om zo alles te volgen van der.
    Wat een mooie dame word ze :-))
    De hond die ik toen mee naar binnen nam is nu nog bij ons in de opvang en niet zo mager meer hahaha

    BeantwoordenVerwijderen