maandag 1 februari 2010

De eerste nacht en de eerste dag



De eerste nacht was best wel een beetje spannend. Ik mocht met Maike (ja, ik weet inmiddels wie wie is!) mee naar boven. Moest ik van Wim in mijn mand midden in de kamer liggen. Ik zag dus niks, behalve de tv en dat vond ik helemaal niet leuk. Dus toen hij weer weg was, ben ik lekker op bed gesprongen, me heerlijk uitgerekt en lekker gaan slapen.
Na een tijdje kwam Wim ook weer boven en dat was feest! Ik kon het gewoon niet helpen, ik moest op bed springen en natuurlijk Wim in zijn gezicht likken en Maike natuurlijk ook. Alhoewel, als ik er nu over nadenk, ik vermoed dat dat niet zo'n geslaagde actie was.
Máár het had wel één voordeel: de mand ging naast het bed en Maike heeft bijna de hele nacht met één hand op mijn lijfje gelegen. Ook handig, want ergens laat, toen het heel stil en donker was, moest ik ontzettend nodig plassen. Nou, toen heb ik gewoon Maike wakker gemaakt door heel zachtjes te bijten. Vervolgens hoorde ik wat zacht gemopper en Wim tilde me naar beneden en naar buiten en heb ik keurig een plasje gedaan. Je weet wat voor een knuffelbeer ik ben; dus toen we weer boven kwamen, moest ik Maike gewoon even helemaal knuffelen. Achteraf weet ik ook niet of ze dat wel echt fijn vond, maar ze zei wel heel vaak dat ik lief was.
Daarna gebeurde er iets raars. Ik lag heerlijk te dromen (en volgens Maike ook te snurken, maar dat is onzin, want ik snurk niet!), komt er uit het niets een boel lawaai! Ik schrok me helemaal een hoedje!! Wim niet, die snurkte gewoon door (ja, die snurkt wel!). Maike ging zachtjes de kamer uit en toen ben ik haar héél stilletjes gevolgd, naar Dennis' kamer gegaan, daar een cadeautje achtergelaten en toen héél stiekem naar Esmé's kamer en daar ook een cadeautje gedropt.
Nou, dat vonden ze toch leuk! Maike rende de trap af en kwam met zakjes en doekjes weer boven. Esmé werd wakker en riep gelijk dat het zo stonk. Dennis moest heel hard lachen. In één klap was iedereen wakker!!!
Esmé kroop nog even in bed bij haar pappa, want het was blijkbaar heel erg vroeg en alleen Maike en Dennis gingen met me naar beneden. Daar kreeg ik een heerlijk ontbijt en toen... Toen gingen ze me uitlaten! Aan de voorkant, waar al die auto's rijden en mensen lawaai maken. Dat doen we dus niet!! Het ergste was dat Maike me optilde, een stukje van huis liep en toen moest ik zelf terug lopen!! Ik kan je vertellen dat de buren dat geweten hebben!! Ik heb heel veel lawaai gemaakt en dat hielp. Ik mocht gelijk weer naar binnen. Het leek voor mij wel uren geduurd te hebben, maar ik hoorde ze zeggen dat ik nog vijf minuten buiten was. Nah, het was erg lang, erg koud, erg nat, veel te veel lawaai en niet fijn!!
De rest van de dag was ik alleen met Wim. Dat was wel heel gezellig. Ook al heb ik per ongeluk in de garage gepoept en op de bank geplast. Ik had wel alle aandacht voor mezelf!
Máááárre, ik vond het ook wel superleuk om mee te gaan Dennis en Esmé ophalen van school, ondanks dat ik nog niet weet of autorijden nou leuk is of niet. En dat lawaai op dat schoolplein vond ik ook maar zozo.
De rest van de middag heb ik heerlijk in de tuin gespeeld en daar wel drie, ja echt, drie plasjes gedaan! Ik heb ook lekker op de stoel geslapen.
Weet je wat hier ook zijn? Hele rare kleine diertjes die al hun eten verzamelen. Nou hadden ze al eens opgemerkt dat ik dat ook eens moest proberen. Dus heb ik al een riem, twee knuffels, een centimeter, een speelgoed kopje, een sleutelhanger, een stuk papier, een rol wc-papier en nog wat spullen verzameld. Gek genoeg is bijna alles ook al weer afgepakt. Zelfs de afstandsbediening! Flauw hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten