zaterdag 13 februari 2010

Week 2, deel 2


Wat ik nog even kwijt wilde: ik vind het heel leuk om te horen hoe het met mijn broertjes en vriendjes gaat! Soms mis ik ze namelijk best wel. Ik droom ook wel over ze. Dat vind ik wel fijn, maar mijn nieuwe huisgenoten heel grappig, omdat ik dan allerlei geluiden maak en in de lucht ren met m'n poten.
Vandaag was een super dag. Ik moest mee in de auto en dat vond ik (natuurlijk) niet echt geweldig. Maar, de rit duurde heel kort en we gingen naar het walhalla! Het heet Ranzijn en er zijn duizend en één leuke dingen. Ik heb nieuwe speeltjes uitgezocht en ik heb iets gepakt dat heel groot was en mega lekker!! Thuis moesten ze erg lachen om wat het was, maar ik ben er wel twee uur zoet mee geweest en het is nog niet op. Het heet een bullepees en ik zie niet in waarom dat zo grappig is...
Dat ding heb ik heerlijk in mijn bench op zitten knagen. Niet dat ik daar veel zit, ben je mal. Nee, eigenlijk gebruik ik die plek alleen als opslag voor mijn schatten. Alles wat ik te pakken kan krijgen of gekregen heb, ligt daar. Ik niet. Ik eet er alleen maar en soms als ik echt helemaal genoeg heb van iedereen, zit ik er, maar dat is vrijwel nooit. En anders hooguit vijf minuten. Volgens mij hadden ze anders gehoopt, maar ja, die grote stoel ligt wel heel erg lekker; dus zou ik wel gek zijn om daar niet te gaan liggen. Toch?!
En ik heb een jas gekregen. Ik moest passen en ik heb ontdekt dat ik dat niet leuk vind. Wat een gehannes. Misschien kwam het ook door dat afschuwelijke geval waar ze eerst mee aankwamen: roze camouflage met een muts! Ik ben geen tasjeshond!!! Gaat heen, zeg. Uiteindelijk, want eerlijk is eerlijk, er was weinig keus, een jasje met echte camouflage. Nog steeds niet helemaal mijn ding, maar wel lekker warm.
Weet je wat daar ook was?! Een andere hond met een kop breder dan mijn achterwerk! Sterker nog, die kop kop was wel vier keer zo breed als de mijne. Eng beest, man! Ik heb twee keer gesnuffeld en nu ben ik ervan overtuigd dat er iets serieus mis is met dat beest. Ik ren niet meer weg van andere honden en vandaag al helemaal niet, maar van dit beest ga je vanzelf lopen. Brr.
Niettemin, het was een top dag! Ik heb allemaal nieuwe dingen gekregen, een fantastisch dagje uit gehad en nu ga ik lekker in mijn eigen stoeltje zitten (slapen lukt niet, daar is ie te klein voor...).

2 opmerkingen:

  1. Lieve Orisha,
    Met je broer Brawn gaat het heel erg goed. Je kan rustige stellen dat het je grote broer aan het worden is hij is heel erg gegroeit en weegt zo'n 13,5 kg. Dimitry is ook flink aan het groeien maar wordt niet zo groot als Brawn.
    Brawn gaat pas over viertien dagen naar zijn nieuwe baasje en voor Dimitry is nog niemand dus twee hebben nog heel veel plezier samen ze hebben de inhoud van hun matras ondekt ze slopen de veren er uit en een lol dat ze dan hebben. Het vrouwtje minder.
    Met Ilko gaat het ook goed hij is ook van alles aan het ontdekken. Is mee geweest naar de markt maar daar werd hij heel erg moe van hij zag alleen maar benen en iedereen wilde hem aaien toen heeft zijn baasje hem maar gedragen dat beviel hem beter. Met Lena en Dorotea gaat het ook goed. Je ziet er chique uit in je jasje heb je wel nodig met dit weer. Wat een winter. Zo Orisha de groetjes aan iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Orisha,

    Hoe is jou week/weekend geweest. Nou hier is het een beesteboel. Mijn baasjes hebben weer een paar hondjes opgehaald. Twee meisjes daar mag ik en Dimitry niet mee spelen zijn te klein voor ons maar we hebben er wel een vriendje bij gekregen.Ze zeggen dat het een mix is van een jachthond en nog iets volgens ons een wolf, wat kan dat beest huilen kop in de lucht en huilen maar. Moch je ze willen bekijken ze staan op www.aspafriends.de onder welpen und junghunde en dan Rhauderfehn. Dat weet jij wel te vinden toch? Donderdag komen mijn nieuwe baasjes me op halen. O.ja ze hebben mijn foto op de site gezet onder Calgo en Co. zo mooi vinden ze mij.

    Groetjes je broer Brawn

    BeantwoordenVerwijderen