vrijdag 4 juni 2010

Water

Toegegeven voor mijn doen is dit een snel vervolg op mijn vorige blog, maar dit moet ik wel even vertellen.
Ik ben vandaag in de vaart gevallen. Dat klinkt erger dan het is, maar het was wel even schrikken. 
Maike en Emmy waren ballen aan het gooien in het water zodat Timmie, Doetje en Quinty ze eruit konden halen. Die drie zijn namelijk dol op zwemmen. Nu goed, prima, hun ding, niet het mijne. Maar ik vind het allemaal wel heel interessant; dus sta ik langs de kant, bij het diepe stuk hard te blaffen en te joelen. Glij ik uit. Grote plons, één keer heel ver koppie onder en twee keer wat minder. O o o o, wat was ik geschrokken! En Emmy roepen dat ik het zo goed doe, Maike naar me onderweg. Pfff, ik kneep m wel even, hoor!! Maar ineens had ik door dat ik mijn poten moest bewegen. Emmy nog harder roepen dat ik helemaal geweldig ben, Maike al bijna bij me en toen probeerde ik op de kant te krabbelen. Dat lukte niet echt, want het was heel hoog met een houten rand, máár toen greep Maike me bij het handvat van mijn tuig en trok me in één beweging omhoog. Phoe! En toen kreeg ik allemaal snoepjes en complimentjes dat ik het zo goed gedaan had. Eerlijk gezegd vond ik mezelf ook best wel stoer!
Daarna wilde Quinty nog een bal héé'l ver uit het water halen, maar dat lukte niet; dus toen zijn Emmy, Quinty, Maike en ik diep het riet ingewandeld over een minipaadje zodat Quinty alsnog die bal kon pakken. Ze kreeg bijna net zoveel complimenten en snoepjes als ik.  
Tjonge jonge jonge, wat een dag! Later ben ik nog wel het water in geweest, maar op het ondiepe stuk en alleen met mijn poten. En thuis heb ik héérlijk geslapen. 
Wat minder is hier in het park: berenklauw. De giftige variant welteverstaan. Ik heb allemaal bultjes en die doen een beetje pijn, maar daar krijg ik een zacht spulletje op en dan gaat het wel. Maar dan ren je lekker tussen het hoge riet en het fluitenkruid, zit er nog van die reuze berenklauw tussen. Het meeste wordt wel verwijderd, maar hier en daar staat nog wat en fijn weer! Maar ik word goed verzorgd door Maike en Esmé; dus...


P.s.
Ik kan niet wachten tot Dimitri hier is! Nu die naar de hondenschool gaat, kunnen we ervaringen uitwisselen! Hier is het ook wel saai hoor! Wachten, wachten en nog eens wachten tot dat je er bijna simpel van wordt! Maar het heeft nut, want ik ben wel alerter op mijn bazen en ik luister geweldig; dus effe volhouden!!
 

1 opmerking:

  1. Hoi Orisha, wat een leuke en gevaarlijke dingen maak jij mee. Ik hou ook heel erg van door het riet hollen maar dan zonder bereklauwen hoor. Ben zaterdag weer naar de hondenschool geweest. Moest met nog een andere hond zitten staan liggen. Nou ik vond die hond helemaal niet aardig ik maar blaffen en piepen tegen dat beest want die deed het veel beter dan ik. Weet je wat nou zo gek is niemand zei iets over dat blaffen van mij. En als ik stil was kreeg ik allemaal lekker brokjes en knuffels jij zit toch ook op school is dat normaal? En ik moest ook nog andere oefeningen doen. Door hoepels springen en door een donkere ton nou dat vond ik niet zo leuk maar gelukkig stond mijn vrouwtje aan de andere kant op mij te wachten met weer iets lekkers. Maandag ga ik weer naar school. Mijn vrouwtje heeft gezegt dat als ik niet op houdt met dat geblaf naar andere honden ik niet naar jou toe mag. Dus, ik zal mijn best blijven doen.Want ik wil ook heel graag van die leuke en gevaarlijke spelletjes doen. Nou een poot en een lebber aan iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen