zondag 20 juni 2010

Slapen en waken

Dit weekend was Wim weg met z'n voetbalteam. Niet dat ze gaan voetballen ergens ver weg, welnee. Biertje, pooltafel, zwembad, tv. barbecue en een biertje. Hartstikke leuk! Maar dat betekent dat Maike en de kinderen alleen zijn 's nachts! En dat is best gevaarlijk, er kan van alles gebeuren! Er kan wel iemand inbreken of erger! En dit was hoe het ging....
Vrijdag op zaterdag: Het was heel gezellig, want iedereen ging mee uitlaten. En vervolgens gingen we, ja we, want ik mocht mee naar boven in mijn mand naast het bed (coooool) naar bed. Ieder op z'n eigen plek: ik mand, Maike grote bed, Dennis eigen bed, Esmé eigen bed. Maike ging nog 'even' tv kijken. Natuurlijk viel ze in slaap, zoals altijd, en daarna was het stil. Serene rust. Tot drie uur.
Ik hoorde iets. Nog niks aan de hand. Toen hoorde ik een boel. Tijd om alarm te slaan!! Ik blafte tot ik bijna schor was!! Weet je wat gek was, Maike zat ineens rechtop in bed en ze wankelde eruit en stond vervolgens een stoel te aaien dat ie stil moest zijn. Ik geloof dat het voor mij bedoeld was, want even later had ze door dat ik al op een andere stoel zat en kreeg ik dezelfde behandeling. Alsof ik op een stoel lijk..?! 
En ik zweer het je, het kwam van beneden; dus ben ik boven aan de trap gaan staan blaffen. Maike kwam achter me aan en ging ineens met heel veel lawaai naar de badkamer. Ze deed best wel raar, want ze was heel lief voor me, maar tegelijkertijd wel een beetje kortaf. Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat ze een beetje bang was voor wat er beneden was. Maar dat was al weg, want ik had me vergist. Het leek alsof wat buiten was, naar binnen kwam, maar dat was niet zo. Het waren alleen maar jongelui die luidruchtig voorbij kwamen. Ze riep nog wel tien keer dat de wekker over drie uur af zou gaan en bedankte mij daarvoor. Ik weet niet zo goed waarom ze me daarvoor bedankte, alsof ik die wekker bedien...
Zaterdag vroeg op. Bleh!!! Esmé naar schoolhandbal. Ik alleen thuis met Dennis. Niks mis mee, want Maike had me dik een uur uitgelaten om acht uur ofzo en ik was best wel moe daarna. Esmé, vriendinnetje en Maike kwamen thuis en wat bleek; Esmé met haar team waren de beste van de meisjes!! Weliswaar derde in de ranglijst, maar nummer 1 en 2 waren jongensteams; dus... Hoef ik niks meer aan toe te voegen, toch! 
Enfin, met Dennis en Maike voetbal gekeken, shoarma gepikt, weer met z'n allen uit en weer lekker slapen. Alleen lag Esmé nu bij Maike, want die was zo moe dat het niet zo goed meer ging. Dus mocht ze in het grote bed slapen op Wim's plekje. Even later ging ik met Maike (weer) naar boven en toen ging Dennis ook nog in het grote bed liggen. En ik natuurlijk in mijn mand. Het was best wel een beetje sneu voor Maike, want er was nauwelijks bed meer over. Ze mocht wel in mijn mand, maar dat wilde ze niet.
En weer hoorde ik 's nachts wat. Nu heb ik niet geblaft, want je wilt die kleintejs niet bang maken, maar ik heb wel gegromd. Ik ben nog uit mijn mand gestapt om te kijken waar het geluid vandaan kwam, maar ik kon het niet vinden. Maike maar 'sssttt' zeggen. En het zou zomaar kunnen dat het de hamsters beneden waren die ik gehoord heb...
Maike was zondagochtend heel vroeg op en dus kon ik lekker op haar plekje bij Esmé gaan liggen. Dat is namelijk heerlijk; met Esmé een tukkie doen.
Maar goed, ik heb dus lekker uitgeslapen zondag. Ook heerlijk uit geweest met Maike en toen kwam de baas gelukkig weer terug!!! Jippie!!! En er valt heel wat te zeggen voor een kale kop...

PS
Zoals je merkt, ben ik al helemaal opgeknapt van die operatie. Er steken nog wel drie touwtjes uit mijn buik, maar dat mag de pret niet drukken. Ik speel en ren alsof er niks gebeurd is!

1 opmerking: