zondag 21 maart 2010

Lente in je kop

Het is heerlijk buiten! De kou is weg en de zon schijnt regelmatig. Wat ik minder vind, is dat het in deze tijd ook best veel regent. Maar daar zet ik me wel overheen.
Op het moment ben ik het liefst buiten met mijn vriendjes, maar dan moet het wel droog zijn. Ik ben geen meisje-meisje, in tegendeel. Het liefst ren ik met stoere mannen, zie mijn filmpje met Clint. Van border collies tot retrievers en van rottweilers tot jack russels; alles is leuk zolang ze maar van rennen en stoeien houden. En dat zijn vooral jongens. En soms vinden ze mij wel heel erg leuk. Zoals afgelopen week: ik was met Wim in het park en ontmoette ik Tim. Een mooie labrador die wel van een wedstrijdje houdt. Dus wij lekker rennen samen en spelen en nog harder rennen. Voor dat ik er erg in had, was ik thuis. Met Tim en zonder baas. Ik geloof niet dat Wim dat heel erg leuk vond... Hoewel ik het best stoer van mezelf vond dat ik de weg naar huis wist.
Vandaag heb ik de hele familie naar buiten genomen. Ik vond het zonde van zo'n mooie dag: Wim aan het stofzuigen, Dennis aan de games, Maike aan het nakijken en Esmé voor de tv. Wat een onzin; dus ben ik voor de deur gaan zitten piepen, net zolang tot iedereen in de gaten had dat ik maar één ding wilde: weer lekker naar buiten. 
Nou, dat was heerlijk!! Lekker gerend op een megaveld met een Japanse keeshond o.i.d. en toen nog het bos in. Op de weg terug door het park dacht ik dat je weer door het riet kon, net als gisteren, maar dat stond nu helemaal onder water. Ik was al heel vies van dat veld en ik dacht dat het nu toch niet meer uitmaakte. Toen ben ik maar in de sloot gesprongen, naar de brug gewandeld/gezwommen alwaar Maike me omhoog heeft gehesen. Ik stonk een uur in de wind! Tja, toen moest ik thuis onder de douche. Niet mijn favoriete hobby, moet ik zeggen, maar ook niet heel erg. Daarna had ik het wel koud en nat. En koud. Maar lekker op en onder een dekentje op de stoel met Esmé, doet wonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten